توافق با ممیز کل (رئیس امور مالیاتی یا حسابرس کل مالیاتی) یا مراجعه به هیات حل اختلاف

برگرفته از کتاب گنجینه مالیات (1)

مؤلف: رضا ناجی مدیر ناجی تکس

سوال:به نظر شما با ممیزکل (رئیس امور مالیاتی یا حسابرس کل مالیاتی) توافق کنم یا به هیات مراجعه نمایم؟

پاسخ :

به نظر شما با ممیزکل (رئیس امور مالیاتی یا حسابرس کل مالیاتی) توافق کنم یا به هیات مراجعه نمایم؟

پاسخ تکمیلی

پیشنهاد این است که تا می‌توانید و ممکن است با مسئول مربوط به پرونده که معمولاً در قدیم با نام ممیز کل شناخته می‌شد توافق کنید. زیرا که:
1. این مرحله از قدیم به صورت عرفی به شکل کدخدامنشانه‌ای باعث حل اکثر پرونده‌های مالیاتی بوده است و گاه با اظهارات شفاهی شما نیز در صورت قانع شدن مسئول مربوطه امکان تعدیل و کاهش مالیات وجود دارد.
2. پرونده در اسرع وقت قطعی و مختومه شده و از استرس‌های آتی که بابت ندانستن نتیجه نهایی پرونده، گریبانگیر شما خواهد بود رهایی می‌یابید.
3. امکان تقسیط طولانی تر با توجه به همکاری شما به وجود خواهد بود.
4. امکان استفاده از مزایای 100 درصدی بخشودگی جرائم مالیاتی قابل بخشش براساس رویه‌ها و بخشنامه‌های سازمان فراهم خواهد شد.
بنابراین حتماً با ممیز کل یا همان مسئول مربوطه وارد مذاکره شوید؛ زیرا که سود یا همان درآمد مشمول مالیاتی که برای شما تعیین می‌نماید به عنوان مبنای پرونده شما حتی در صورت عدم توافق، در رسیدگی‌های آتی احتمالی هیات حل اختلاف مالیاتی مد نظر قرار داده خواهد شد.
پیشنهاد می‌شود تنها زمانی به هیات حل اختلاف مالیاتی مراجعه نمایید که مستندات شما به منظور اثبات ادعایی که دارید کافی باشد؛ در غیر اینصورت ارجاع پرونده به هیات، راه حل منطقی برای شما نخواهد بود.

خدمات

جهت  مشاوره رایگان کلیک کنید 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.