فهرست عناوین این صفحه

مقدمه

برای ارسال صورتحساب الکترونیکی سایت های مختلفی هستند که هر کدام بخشی از درخواست های شما در این زمینه را پاسخ می دهند، باتوجه به نیاز کاربران به معرفی این سایت ها در این مقاله سعی کرده ایم مهمترین آنها را به شما معرفی کنیم.

کلیه سامانه های مهم برای ارسال صورتحساب الکترونیکی در یک نگاه

1) پیش ثبت نام کداقتصادی 

سایت:  https://www.tax.gov.ir/action/do/registrationselector

اگر تازه شروع به فعالیت کرده اید و پرونده مالیاتی تشکیل نداده اید نیاز به پیش ثبت نام کد اقتصادی دارید.

2) ثبت نام کداقتصادی

سایت:  https://register.tax.gov.ir/Pages/Login  

اگر تازه شروع به کار کرده اید و مرحله پیش ثبت نام کداقتصادی را انجام داده اید، با نام کاربری و کلمه عبوری که برای شما پیامک شده وارد سامانه ثبت نام شده و  فرایند ثبت نام مالیاتی خود را تکمیل نمایید. چنانچه از قبل ثبت نام کرده اید ممکن است باز هم به دلیل اینکه ثبت نام شما ناقص است به این سامانه نیاز پیدا کنید، بنابراین وارد این سامانه شده و درصورت مشاهده خطاهایی که به رنگ قرمز است، با کلیک بر روی آنها نسبت به تکمیل اطلاعات خواسته شده اقدام نموده تا فرایند ثبت نام شما کامل گردد.                                                    

3)  سامانه مای تکس (درگاه ملی خدمات مالیاتی)

سایت:  https://my.tax.gov.ir/

و یا ورود مستقیم به کارپوشه مودیان  https://tp.tax.gov.ir/

در این مرحله نیاز است برای انتخاب شرکت معتمد و دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی وارد سامانه مای تکس یا کارپوشه مودیان شده و از قسمت مربوطه نسبت به اخذ شناسه مذکور اقدام نمایید.

توجه داشته باشید درصورتی که نمی خواهید از طریق شرکت معتمد صورتحساب ارسال کنید باید نرم افزار حسابداری شما امکان صدور و ارسال مستقیم صورتحساب به سامانه مودیان را داشته باشد. درصورتی که این شرایط را دارید و می خواهید از طریق نرم افزار حسابداری خودتان نسبت به ارسال صورتحساب اقدام کنید می توانید از طریق سایت https://www.gica.ir/ نسبت به درخواست صدور گواهی الکترونیکی اقدام نمایید.

برای اینکه بتوانید گواهی مذکور را بگیرید ابتدا باید در سایت فوق ثبت نام نموده و سپس وارد کارتابل خود شوید. پس از آن بر روی /ثبت درخواست گواهی الکترونیکی/ ثبت درخواست گواهی از طریق CSR کلیک کنید. نوع گواهی /متقاضی وابسته به غیردولت/ را انتخاب کرده و در قسمت محصول مورد نظر / گواهی مهر سازمانی وابسته به غیردولت با اعتبار یک سال قیمت …/یا / گواهی مهر سازمانی وابسته به غیردولت با اعتبار دو سال قیمت …/ را انتخاب نمایید.

در قسمت محتوای درخواست گواهی (CSR)، برای صدور گواهی مذکور نیاز به تولید CSR هستید که می توانید از سایت https://csr.orash.ir/ کمک بگیرید. پس از طی مراحل و دریافت گواهی الکترونیکی این گواهی را در نرم افزار حسابداری خود بارگزاری نموده و نسبت به صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی خود اقدام نمایید.

4) سایت شرکت معتمد   

سایت:  https://keysundp.ir/

وارد سایت شرکت معتمدی که انتخاب کرده اید می شوید. باتوجه به بررسی های ما شرکت کیسان امکانات بهتری را در اختیار اشخاص قرار می دهد بنابراین پیشنهاد ما درصورتی که نرم افزار حسابداری شما امکان ارسال صورتحساب الکترونیکی ندارد شرکت کیسان است. وارد سایت شرکت معتمد کیسان شوید و بر بروی ورود کلیک کنید. نام کاربری و کلمه عبور سامانه ثبت نام کداقتصادی خود را وارد نمایید.

5)  سامانه دریافت شناسه کالا/خدمات

سازمان مالیاتی  https://stuffid.tax.gov.ir/

و یا استفاده از اکسل کاربردی آماده شده در ناجی تکس برای استفاده در سامانه شرکت معتمد کیسان. برای استفاده بر روی همین کلمه اکسل کاربردی ناجی تکس کلیک کنید.

در صورتی که کالا و خدمات شما در سامانه مالیاتی فوق نبود می توانید از سامانه جامع تجارت https://www.ntsw.ir/ درخواست خود را ارسال کنید تا به کالا یا خدمت شما شناسه 13 رقمی تخصیص یابد.

توضیح اینکه شما نیاز دارید کالاها و خدماتی که برای آنها صورتحساب الکترونیکی صادر می کنید دارای شناسه 13 رقمی باشند، بنابراین برای دریافت این شناسه کالاها و خدمات باید از یکی از سایت های فوق اقدام به دریافت آن نمایید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.