صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان

صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
[mb_toc_shortcode]

مقدمه

صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی و نحوه انجام آن از دغدغه هایی است که این روزها گریبانگیر بسیاری از اشخاص حقوقی و حقیقی شده است، بنابراین ما به عنوان گروه مشاورین مالیاتی NajiTax ناجی تَکس درصدد برآمدیم تا آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان را که یکی از بهترین شرکت ها در این زمینه است را به شما ارائه نماییم.

روش های مختلف صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی

توجه داشته باشید که شما از روش های مختلفی می توانید صورتحساب الکترونیکی خود را صادر و ارسال نمایید.
آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان

 یکی از روش ها توسط مودی یعنی خودِ شماست، اما در صورت انتخاب روش مذکور می بایست نرم افزار حسابداری داشته باشید که از چنین قابلیتی برخوردار باشد. یکی از نرم افزارهای حسابداری که می تواند در این زمینه به شما کمک کند نرم افزار اوراش است.

وارد کردن اکسل کالا و خدمات در سایت کیسان

شما برای اینکه بتوانید صورتحساب الکترونیکی صادر کنید باید شناسه عمومی یا اختصاصی ۱۳ رقمی آن کالا و خدمت را داشته باشید تا در هر ردیف صورتحساب که کالا یا خدمتی خاص را درج می کنید، مشخص باشد که این کالا یا خدمت خاص چه شناسه ای دارد و استفاده کنندگان از این اطلاعات از جمله دولت بتوانند به راحتی با کد مخصوص آن کالا یا خدمت، اطلاعات مورد نیاز خود را پالایش و استفاده نمایند.

گروه مشاوران مالیاتی NajiTax ناجی تَکس برای راحتی کار شما اکسل مخصوص شناسه کالاها و خدمات را که از سایت اصلی مالیاتی (سامانه دریافت شناسه کالا/خدمت) دریافت نموده است با اکسل کالا و خدمات کیسان تلفیق نموده و در اختیار شما کاربران عزیز قرار داده است.
نحوه استفاده از این فایل اکسل در محتوای همین آموزش آمده است.

نحوه صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق سایت کیسان (بدون تصاویر)

نحوه ورود به سایت و وارد کردن شناسه حافظه مالیاتی

۱. وارد سایت شرکت داده پردازی کیسان به آدرس https://keysundp.ir/ شوید.

۲. نام کاربری و کلمه عبور سامانه ثبت نام کداقتصادی خود را وارد نمایید.

۳. وارد پروفایل خود در سایت کیسان شوید.

۴. پس از ورود نسبت به درج فیلدهای خالی ستاره دار اقدام نمایید.

۵. شماره همراه و ایمیل به همراه شناسه یکتای حافظه مالیاتی خود را که از کارپوشه مودیان دریافت نموده اید و مربوطه به شرکت معتمد نوع ۱ داده پردازی کیسان است را وارد نمایید.

نحوه صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق سایت کیسان (بدون تصاویر)

نحوه ورود به سایت و وارد کردن شناسه حافظه مالیاتی

۱. وارد سایت شرکت داده پردازی کیسان به آدرس https://keysundp.ir/ شوید.

۲. نام کاربری و کلمه عبور سامانه ثبت نام کداقتصادی خود را وارد نمایید.

۳. وارد پروفایل خود در سایت کیسان شوید.

۴. پس از ورود نسبت به درج فیلدهای خالی ستاره دار اقدام نمایید.

۵. شماره همراه و ایمیل به همراه شناسه یکتای حافظه مالیاتی خود را که از کارپوشه مودیان دریافت نموده اید و مربوطه به شرکت معتمد نوع ۱ داده پردازی کیسان است را وارد نمایید.

وارد کردن فایل اکسل کالا و خدمات مختص خود در سایت کیسان

۶. یکی از مهمترین بخش های سایت وارد کردن فایل اکسل کالا و خدمات است. بر روی سرویس ها کلیک کنید.

۷. بر روی کالا/خدمات کلیک کنید.

۸. بر روی ورود دسته ای کلیک کنید.

۹. شما در اینجا نیاز به یک فایل اکسل دارید که آن فایل را در این قسمت بارگزاری نمایید. قرار است در این فایل اکسل کلیه کالاها و خدماتی که ارائه می کنید به شکل و ترتیبی که سایت کیسان می خواهد وجود داشته باشد. برای راحتی کار شما این فایل اکسل توسط گروه مشاوران مالیاتی NajiTax ناجی تَکس تهیه و در اختیار شما قرار خواهد گرفت. نحوه دریافت فایل و کار با آن را در ادامه توضیح خواهیم داد.

۱۰. بر روی لینک زیر کلیک کرده و دو فایل اکسل که یکی اصل و دیگری کپی از همان فایل است را دانلود نمایید. توجه کنید که هر دو فایل دقیقاً مانند یکدیگر است و دلیل دو فایل بودن فقط به دلیل این است که شما بر روی فایل کپی تغییراتی متناسب با نوع کالاها و خدماتی که استفاده می کنید خواهید داشت و فایل کپی تغییر خواهد کرد؛ بنابراین فایل اصلی را همیشه خواهید داشت تا هر زمان به آن نیاز داشتید در دسترس شما قرار گیرد.

۱۱. فایل را در پوشه مربوطه پیدا نمایید.

۱۲. فایل را به جای مناسبی از کامپیوتر خود منتقل نموده و سپس کلیک راست نموده و گزینه Extract Here را انتخاب نمایید.

۱۳. دو فایل اکسل را خواهید داشت.

۱۴. بر روی فایل کپی دابل کلیک کنید.

۱۵. پس از باز شدن فایل اکسل بر روی لیست کشویی از عنوان کالا/خدمات کلیک نمایید.

۱۶. در این مرحله باید تک تک کالاها و خدمات مورد نیاز خود را انتخاب نموده و به رنگ زرد درآورید. برای راحت تر دیدن لیست باز شده موس را به قسمت مشخص شده برده و کلیک چپ موس را نگه داشته به سمت راست ببرید تا جدول مربوطه به اندازه دلخواه شما بزرگ شود.

۱۷. از قسمت Search برای نمونه پنیر لبنیات را نوشته ایم، شما می توانید کالا یا خدمت خود را تایپ کنید.

۱۸. بر روی مربع کنار Select All Search Results کلیک کرده تا تیک کلیه انتخاب ها برداشته شود. سپس هر یک از کالاها یا خدماتی که مرتبط با فعالیت شماست را انتخاب نموده و سپس بر روی OK کلیک کنید.

۱۹. بر روی رنگ (Fill Color) کلیک کنید.

۲۰. سلولی که عنوان کالا/خدمات مورد نظر شما انتخاب شده را رنگی کنید.

۲۱. این فرایند را برای کلیه کالاها و خدمات خود تکرار کرده و همه آنها را به رنگ زرد درآورید.

۲۲. ستون عنوان کالا/خدمات را از حالت فیلتر شده خارج کنید تا کلیه کالاها و خدمات مشاهده گردند.

۲۳. به ترتیب برای ستون عنوان کالا/خدمات ابتدا کشویی بازشونده و سپس Sort by Color  و بعد از آن رنگ زرد را انتخاب کنید تا کلیه ردیف هایی که سلول عنوان کالا و خدمات خود را به رنگ زرد درآورده اید در بالای صفحه قرار گیرد. بر روی OK کلیک کنید.

۲۴. مشاهده می کنید که کلیه سلول های کالاها و خدمات شما که به رنگ زرد درآورده اید، در بالای صفحه به نمایش درآمده است.

۲۵. باتوجه به عدم نیاز به سایر کالاها و خدمات کلیه سلول های مربوطه را انتخاب و پاک کنید.

۲۶. پس از انتخاب کلیه سلول ها بر روی Clear و سپس ClearAll کلیک کنید.

۲۷. شناسه کالا/خدمات داخلی مربوط به کسب و کارشماست و شما هر عددی می توانید برای کالاها و خدمات داخلی خود در نظر بگیرید، فقط توجه داشته باشید که عدد مذکور نمی تواند بیش از یک بار استفاده شود.

۲۸. شناسه کالا/خدمات داخلی خود را تغییر دهید. برای نمونه ما از عدد ۱۲۰۰ شروع کردیم شما می توانید با سلیقه خود به کالاها و خدمات داخلی تان، شناسه تخصیص دهید. توجه داشته باشید که شناسه عمومی کالا/خدمات را نباید تغییر دهید.

۲۹. بر روی دکمه Save کلیک کنید.

۳۰. بعد از انجام فرایند فوق دوباره به سامانه برگشته و برروی سرویس ها و سپس کالا/خدمات کلیک کنید.

۳۱. بر روی ورود دسته ای کلیک کنید.

۳۲. بر روی فایل خود را اینجا بکشید کلیک کنید.

۳۳. فایل اکسل کپی تهیه شده که برای کالاها و خدمات خود آماده کرده اید (همان که کالاها و خدمات خود را به رنگ زرد درآوردید و مابقی را پاک کردید) را از محل مربوطه در کامپیوتر خود پیدا کرده و پس از انتخاب بر روی Open کلیک کنید.

۳۴. پس از چنددقیقه فایل اکسل کالا و خدمات شما بارگزاری می شود.

۳۵. برای دیدن اطلاعات کلیه کالاها و خدماتی که تاکنون وارد نموده اید می توانید بر روی سرویس ها و سپس کالا/خدمات کلیک کنید.

۳۶. لیست سرویس کالاها به صورت جدولی قابل مشاهده خواهد بود.

صدور صورتحساب الکترونیکی

۳۷. حالا برای صدور صورتحساب الکترونیکی آماده شده اید. بر روی مدیریت صورتحساب ها و سپس صورتحساب کلیک کنید.

۳۸. ما در این آموزش ثبت صورتحساب با الگوی فروش (همراه با اطلاعات خریدار) را که مهمترین و جامع ترین الگو است آموزش می دهیم، بقیه انواع الگوی صورتحساب ها تفاوت چندانی با این الگو ندارند. درصورتی که کسب و کار شما الگوهای دیگری را دارد می توانید از الگوی مربوط به خود استفاده نمایید.

۳۹. برای ثبت صورتحساب همراه با اطلاعات خریدار به موارد ذیل نیاز دارید:

۱. نوع خریدار (حقیقی، حقوقی، مشارکت مدنی، اتباع غیرایرانی)

۲. کدملی خریدار (توضیح اینکه اگر خریدار شما در سامانه های مالیاتی ثبت نام داشته باشد خریدار مالیاتی است و فقط کدملی نیاز است و درغیر اینصورت خریدار غیرمالیاتی و حداقل کدملی، نام و نام خانوادگی ایشان مورد نیاز است.)

۳. شماره و تاریخ صورتحساب مربوط به سیستم حسابداری شماست و ارتباطی به این سامانه ندارد. شما اگر سیستم حسابداری دارید می توانید از شماره و تاریخ مندرج در آن استفاده نمایید و چنانچه فاکتور دستی موقتی صادر کرده اید همان شماره و تاریخ را وارد نمایید. در هر حال این شما هستید که این شماره و تاریخ را به هر روشی که مایلید      وارد می نمایید.

۴. روش تسویه (می تواند نقدی، نسیه و یا نقدی/نسیه باشد. با انتخاب گزینه نقدی، نسیه غیرفعال می شود و انتخاب گزینه کل صورتحساب نسیه محسوب می گردد. درصورتی که گزینه نقدی/نسیه را وارد نمایید وارد کردن مبلغ نسیه الزامی است.)

۵. افزودن کالا/خدمات (پس از انتخاب دکمه مربوطه، شما وارد صفحه خاصی می شوید که در این صفحه، مشخصات کامل کالا و خدمات را که فروخته اید با کمک اکسلی که قبلاً در این سامانه بارگزاری کرده اید وارد می کنید. توجه داشته باشید با زدن هر بار این دکمه (افزودن کالا/خدمات) یک ردیف به صورتحساب شما اضافه می شود و شما می توانید کالا یا خدمت دیگری را اضافه نمایید.)

۴۰. بر روی گزینه + در قسمت خریدار مالیاتی/غیرمالیاتی کلیک کنید.

۴۱. در جدول مربوطه بر روی برای استعلام مودی جدید یا افزودن غیرمودی در این قسمت کلیک نمایید را انتخاب نمایید.

۴۲. کدملی شخص به همراه کدامنیتی را وارد نموده بر روی استعلام کلیک کنید.

۴۳. چنانچه کدملی وارد شده در نظام مالیاتی دارای ثبت نام باشد مشخصات کامل شخص به نمایش درمی آید. بر روی انتخاب کلیک کنید.

۴۴. چنانچه شخص درنظام مالیاتی ثبت نام نداشته باشد به عنوان خریدار غیرمالیاتی الزاماً نام و نام خانوادگی ایشان را وارد کرده و سپس بر روی دکمه افزودن کلیک کنید.

۴۵. اشخاصی که کدملی آنها را در سیستم ثبت می کنید به لیست خریداران شما اضافه شده و دیگر نیازی به اضافه کردن مجدد آنها ندارید. فقط زمانی که خریدی از شما داشته باشند می توانید با وارد کردن هرآیتم از قبیل شماره ملی، نام، نام خانوادگی و … از دکمه جستجو استفاده کرده و خریدار مدنظرتان را پیدا کنید.

۴۶. بعد از وارد کردن خریدار شماره و تاریخ صورتحساب و روش تسویه که اجباری هستند را وارد نمایید.

۴۷. بر روی دکمه افزودن کالا/خدمات کلیک کنید.

۴۸. گزینه های ستاره دار را کامل نمایید. مهمترین قسمت در اینجا همان کالا/خدمات است که با فشردن + وارد جدول مربوطه می شوید.

۴۹. نوع کالا/خدمات را انتخاب کنید و سپس بر روی + کلیک کنید.

۵۰. شما قبلاً با فایل اکسلی که معرفی شد کالاها و خدمات خود را وارد نموده اید، در این مرحله فقط باید با شناسه عمومی کالا/خدمات و یا عنوان نسبت به جستجوی کالا/خدمات خود اقدام نمایید. پس از وارد کردن شناسه یا عنوان بر روی جستجو کلیک کرده و سپس ردیف مورد نظر را انتخاب نمایید تا کالا یا خدمت مورد نظر در جدول کالا/خدمات قرار گیرد.

۵۱. جدول اصلی کالا/خدمات را کامل کنید و تعداد/مقدار، واحد اندازه گیری و سنجش را وارد کنید.

۵۲. اطلاعات تکمیلی جدول از قبیل تخفیف و نرخ مالیات ارزش افزوده را وارد کرده و بر روی افزودن کلیک کنید.

۵۳. برای واردکردن کالا یا خدمت جدید بر روی افزودن کالا/خدمات کلیک کنید.

۵۴.کالا یا خدمت جدید را به مانند کالای قبل وارد نموده و سپس بر روی افزودن کلیک کنید.

۵۵. پس از اتمام این فرایند بر روی ثبت در پایین صفحه کلیک کنید.

ویرایش، تایید، حذف و چاپ صورتحساب اولیه

۵۶. بعد از ثبت صورتحساب، ردیفی در قسمت صورتحساب ها اضافه می شود. شما می توانید صورتحساب تولید شده را ویرایش، تایید، حذف و یا چاپ نمایید.

۵۷. بر روی ویرایش کلیک کنید.

۵۸. کدملی خریدار و شناسه کالا/خدمات قابلیت تغییر ندارند چنانچه قصد تغییر هریک از موارد مذکور را داشته باشید از گزینه حذف صورتحساب استفاده نمایید.

۵۹. برای چاپ یا جزئیات برروی گزینه سه نقطه کلیک کنید.

۶۰. بر روی جزئیات کلیک کنید.

۶۱. مشاهده می کنید که باوجوداینکه صورتحساب هنوز تایید نهایی نشده است ولی برای این صورتحساب شماره منحصر به فرد مالیاتی صادر گردیده است.

۶۲. بر روی سه نقطه کلیک کرده و سپس بر روی چاپ کلیک کنید.

۶۳. صورتحساب شما قابل مشاهده است ولی به دلیل اینکه هنوز تایید نهایی نشده، به عنوان غیرقابل استناد درنظر گرفته می شود. این صورتحساب دارای

۱. شماره منحصر به فرد مالیاتی ۲. سریال صورتحساب داخلی حافظه مالیاتی ۳. شماره منحصر به فرد مالیاتی صورتحساب مرجع   ۴. تاریخ و زمان ایجاد صورتحساب الکترونیکی  ۵. تاریخ و زمان صدور صورتحساب الکترونیکی (زمانی که دستی وارد می کنیم.)   ۶. شماره صورتحساب (شماره ای که به صورتی دستی وارد می کنیم.)   ۷. مشخصات کامل فروشنده   ۸. مشخصات کامل خریدار   ۹. مشخصات کالا/خدمت مورد معامله  ۱۰. روش تسویه

تایید نهایی صورتحساب و تغییر وضعیت به دریافت کدرهگیری

۶۴. درصورتی که صورتحساب مشکلی ندارد آن را تایید نمایید. بر روی تیک تایید کلیک کنید.

۶۵. درصفحه مربوطه در پایین صفحه بر روی تایید کلیک کنید.

۶۶. پس از تایید صورتحساب، ردیف مربوطه از صفحه صورتحساب های تایید نشده حذف می گردد.

۶۷. از منوی سمت راست بر روی مدیریت صورت حساب ها و سپس بر روی صورتحساب کلیک کنید.

۶۸. مشاهده می کنید که در لیست صورتحساب ها پس از تایید نهایی، صورتحساب در وضعیت درصف انتظار ارسال به مالیات قرار دارد. پس از چنددقیقه تا چند ساعت وضعیت به دریافت کدرهگیری تغییر می یابد.

۶۹. در صورت تمایل به مشاهده شماره منحصر به فرد مالیاتی و شماره منحصر به فرد مالیاتی صورتحساب مرجع می توانید بر روی گزینه سه نقطه در سمت چپ کلیک کنید.

۷۰. برای مشاهده اطلاعات صورتحساب می توانید بر روی گزینه مربوطه کلیک کنید.

۷۱. اکنون می توانید اطلاعات صورتحساب را به طور کامل مشاهده نمایید.

۷۲. برای چاپ صورتحساب می توانید از گزینه چاپ استفاده نمایید.

۷۳. تا زمانی که وضعیت این صورت به دریافت کدرهگیری تغییر نکرده است، صورتحساب غیرقابل استناد است. برای دانلود صورتحساب بر روی دانلود کلیک کنید.

 تایید نهایی صورتحساب و تغییر وضعیت به دریافت کدرهگیری

۶۴. درصورتی که صورتحساب مشکلی ندارد آن را تایید نمایید. بر روی تیک تایید کلیک کنید.

۶۵. درصفحه مربوطه در پایین صفحه بر روی تایید کلیک کنید.

۶۶. پس از تایید صورتحساب، ردیف مربوطه از صفحه صورتحساب های تایید نشده حذف می گردد.

۶۷. از منوی سمت راست بر روی مدیریت صورت حساب ها و سپس بر روی صورتحساب کلیک کنید.

۶۸. مشاهده می کنید که در لیست صورتحساب ها پس از تایید نهایی، صورتحساب در وضعیت درصف انتظار ارسال به مالیات قرار دارد. پس از چنددقیقه تا چند ساعت وضعیت به دریافت کدرهگیری تغییر می یابد.

۶۹. در صورت تمایل به مشاهده شماره منحصر به فرد مالیاتی و شماره منحصر به فرد مالیاتی صورتحساب مرجع می توانید بر روی گزینه سه نقطه در سمت چپ کلیک کنید.

۷۰. برای مشاهده اطلاعات صورتحساب می توانید بر روی گزینه مربوطه کلیک کنید.

۷۱. اکنون می توانید اطلاعات صورتحساب را به طور کامل مشاهده نمایید.

۷۲. برای چاپ صورتحساب می توانید از گزینه چاپ استفاده نمایید.

۷۳. تا زمانی که وضعیت این صورت به دریافت کدرهگیری تغییر نکرده است، صورتحساب غیرقابل استناد است. برای دانلود صورتحساب بر روی دانلود کلیک کنید.

 اصلاح، برگشت از فروش، ابطال و چاپ صورتحساب دارای وضعیت دریافت کدرهگیری

۷۴. پس از دریافت کدرهگیری برای این صورتحساب امکان اصلاح ۲. برگشت از فروش ۳. ابطال ۴. چاپ صورتحساب وجود دارد.

۷۵. درصورتی که بر روی اصلاح صورتحساب کلیک کنید فقط می توانید نوع انجام معامله، شماره صورتحساب و تاریخ صورتحساب و مشخصات کالا و خدمات به غیر از شناسه کالا و خدمات را تغییر دهید. توجه داشته باشید که کدیا شناسه ملی و یا کداقتصادی و همچنین شناسه کالا یا خدمات قابل اصلاح نیستند و درصورت لزوم نسبت به ابطال صورتحساب و صدور مجدد آن اقدام نمایید.

۷۶. در صورتی که قسمتی از کالای شما برگشت داده شده است می توانید از گزینه برگشت از فروش استفاده نمایید.

۷۷. در صفحه مربوط به برگشت از فروش تاریخ صورتحساب و توضیحات برگشت از فروش الزامی است. در ضمن می توانید هر ردیف از کالا یا خدمت را انتخاب نموده و نسبت به ویرایش آن قسمت بدون تغییر در شناسه کالا یا خدمت اقدام نمایید.

۷۸. در جدول کالا یا خدمت فقط می توانید تعداد/مقدار جدید کالا یا خدمت و تخفیف را تغییر دهید. پس از تغییر بر روی ویرایش کلیک کنید.

۷۹. بر روی برگشت از فروش کلیک کنید.

۸۰. در صورت ضرورت می توانید از گزینه ابطال صورتحساب استفاده نمایید. بر روی علامت ابطال کلیک کنید.

۸۱. تاریخ صورتحساب و توضیحات ابطال الزامی است. در صورت تمایل بر روی ابطال کلیک کنید.

 ورود به کارپوشه برای اطمینان از ارسال اطلاعات صورتحساب فروش به سامانه مودیان

۸۲. قبل از اینکه از طریق کارپوشه خریدار وارد شویم برای مشاهده صورتحساب فروشی که از طریق شرکت معتمد کیسان ارسال نموده اید و وضعیت آن به دریافت کدرهگیری تغییر نموده است، وارد سامانه مای تکس می شود. نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کنید.

۸۳. رمز پیامک شده را وارد کنید.

۸۴. گزینه ورود به کارپوشه را کلیک کنید.

۸۵. پرونده مورد نظر را انتخاب کرده و ورود به پرونده را کلیک کنید.

۸۶. از بخش مدیریت صورتحساب، ابتدا صورتحساب های فروش و سپس فروش داخلی را کلیک کنید.

۸۷. برای مشاهده جزئیات صورتحسابی که ارسال نموده اید می توانید در ردیف مربوط به صورتحساب، بر روی گزینه جزئیات کلیک کنید.

۸۸. جزئیات صورتحساب را مشاهده نمایید.

۸۹. در صورت نیاز می توانید گزارش اکسل صورتحساب های صادره را دریافت نمایید. بر روی آیکن اکسل کلیک کنید تا خروجی اکسل را دریافت نمایید.

۹۰. در صورتی که شما فرایند صدور و ارسال را تکمیل کرده باشید و وضعیت شما به دریافت کدرهگیری تغییر کرده باشد، چنانچه نسبت به ابطال صورتحساب اقدام ننموده اید، خریدار شما ۳۰ روز فرصت خواهد داشت وارد کارپوشه خود در سامانه مودیان شده و صورتحساب ارسالی شما را تایید یا رد کند. در صورت عدم تایید صورتحساب توسط خریدار ظرف مهلت ۳۰ روز تعیین شده، این صورتحساب تاییدشده محسوب می گردد.

ورود خریدار به سامانه مای تکس و کارپوشه مودیان برای تایید یا رد صورتحساب ارسالی فروشنده

۹۱. خریدار وارد سامانه مای تکس می شود. نام کاربری و کلمه عبور را وارد کرده و ورود به پنل کاربری را کلیک می کند.

۹۲. خریدار رمز پیامک شده را وارد کرده و ورود به سامانه را کلیک می کند.

۹۳. گزینه ورود به کارپوشه را کلیک می کند.

۹۴. پرونده مورد نظر را انتخاب کرده و ورود به پرونده را کلیک می کند.

۹۵. خریدار بر روی مدیریت صورتحساب و سپس صورتحساب های خرید کلیک می کند.

۹۶. خریدار صورتحساب مربوطه را انتخاب کرده گزینه تایید صورتحساب یا رد صورتحساب را کلیک می کند. چنانچه در بازه ۳۰ روزه از تاریخ ثبت صورتحساب در سامانه نسبت به تایید آن اقدام نکند، صورتحساب تایید خواهد شد. در صورت تایید صورتحساب، این صورتحساب و ارزش افزوده پرداختی به عنوان خرید و اعتبار خریدار لحاظ خواهد شد.

۹۷. چنانچه خریدار بخواهد صورتحساب را رد کند پس از انتخاب صورتحساب، گزینه ردصورتحساب را انتخاب می نماید. درصورت اخیر جدولی باز شده که باید الزاماً یکی از موارد مغایرت تیک زده شود. در صورت ضرورت می تواند پس از اینکه یکی از مغایرت ها تیک زده شد، نسبت به توضیحات عدم پذیرش صورتحساب اقدام نماید.

۹۸. پس از فعال کردن یکی از گزینه ها و نوشتن توضیحات (در صورت ضرورت) بر روی بله کلیک می کند.

۹۹. برای اینکه خریدار ببیند فرایند را به درستی انجام داده است یا خیر از قسمت مدیریت صورتحساب بر روی صورتحساب های خرید کلیک کرده و ردیف مربوطه را مشاهده می نماید. وضعیت صورتحساب مربوطه باید ردشده باشد.

 ورود فروشنده به سایت کیسان برای ابطال صورتحسابی که دارای کدرهگیری می باشد

۱۰۰. بعد از اینکه صورتحساب خرید توسط خریدار رد شد، فروشنده هم می تواند وضعیت همان صورتحساب را در کارپوشه خود به عنوان ردشد مشاهده نماید. صورتحسابی که به این شکل توسط خریدار رد می شود، فروشنده تا زمانی که در سامانه شرکت کیسان ابطال نکند به عنوان فروش ایشان در نظر گرفته شده و ارزش افزوده آن هم در نظرگرفته خواهد شد؛ بنابراین فروشنده می بایست نسبت به ابطال صورتحساب اقدام نماید.

۱۰۱. بر روی مدیریت صورتحساب ها و بعد گزینه صورتحساب کلیک کنید.

۱۰۲. ردیف صورتحساب مربوطه را پیدا کرده و بر روی دکمه ابطال کلیک کنید.

۱۰۳. در صفحه باز شده و در قسمت پایین صفحه بر روی ابطال کلیک کنید.

 تایید، حذف، نمایش جزئیات و چاپ صورتحساب ابطالی تایید نشده

۱۰۳. بعد از اینکه گزینه ابطال را کلیک کردید، وارد صفحه لیست صورتحساب ها شده و مشاهده می کنید که برای این صورتحساب دو ردیف ایجاد شده یکی باوضعیت مرجع صورتحساب  ابطال و یکی با وضعیت ثبت اولیه. در ردیف با وضعیت ثبت اولیه در قسمت عملیات ۴ وضعیت وجود دارد. ۱. تاییدصورتحساب ۲. حذف صورتحساب ۳. نمایش جزئیات صورتحساب  ۴. چاپ صورتحساب ابطالی

۱۰۴. برای چاپ صورتحساب ابطالی که هنوز به دلیل عدم تایید نهایی قابلیت استناد ندارد، بر روی گزینه سه نقطه در ردیف مربوطه کلیک کنید.

۱۰۵. بر روی گزینه چاپ کلیک کنید.

۱۰۶. در صفحه جدید که امکان دانلود صورتحساب ابطالی وجود دارد، موارد ذیل وجود دارد: ۱. شماره منحصر به فرد مالیاتی   ۲. شماره منحصر به فرد مالیاتی صورتحساب مرجع   ۳. سریال صورتحساب داخلی حافظه مالیاتی   ۴. تاریخ و زمان ایجاد صورتحساب الکترونیکی     ۵. تاریخ و زمان صدور صورتحساب الکترونیکی (که خود شما در سامانه درج کرده اید.)    ۶. شماره صورتحساب (که خود شما در سامانه ثبت نموده اید.)   ۷. مشخصات کامل فروشنده    ۸. مشخصات کامل خریدار      ۹. مشخصات کالا/خدمت مورد معامله    ۱۰. نحوه تسویه

۱۰۷. برای نمایش جزئیات صورتحساب ابطالی بر روی ردیف با وضعیت ثبت اولیه در قسمت عملیات بر روی گزینه نمایش جزئیات کلیک کنید.

۱۰۸. در صفحه نمایش جزئیات صورتحساب، اطلاعات کامل صورتحساب ابطالی را مشاهده می کنید.

۱۰۹. در صورتی که بخواهید صورتحساب ابطالی خود را حذف کنید، بر روی گزینه حذف صورتحساب در ردیف ثبت اولیه در قسمت عملیات کلیک کنید.

۱۱۰. برای حذف صورتحساب ابطالی در پایین صفحه بر روی دکمه حذف کلیک کنید.

۱۱۱. در صورتی که می خواهید شماره منحصر به فرد مالیاتی، شماره منحصر به فرد مالیاتی صورتحساب مرجع، نوع انجام معامله و شماره صورتحساب را مشاهده کنید بر روی گزینه سه نقطه در ردیف مربوطه کلیک کنید.

۱۱۲. در صورتی که می خواهید صورتحساب ابطالی را تایید نهایی کنید، بر روی گزینه تاییدصورتحساب در ردیف با وضعیت ثبت اولیه کلیک کنید.

۱۱۳. در صفحه تایید صورتحساب ابطالی بر روی گزینه تایید در پایین صفحه کلیک کنید.

 تایید نهایی صورتحساب ابطالی و فعال شدن گزینه های لغوتایید، جزئیات و چاپ

۱۱۴. پس از تایید نهای صورتحساب ابطالی، وضعیت صورتحساب از ثبت اولیه به تایید صورتحساب توسط فروشنده تغییر می یابد. در این حالت گزینه های ذیل فعال می شود:۱. لغو تایید   ۲. جزئیات   ۳. چاپنحوه ثبت لوگوی شرکت یا کسب و کار در صورتحساب

۱۱۵. از سمت راست آدمک را کلیک کرده تا وارد پروفایل خود شوید. سپس بر روی علامت مداد در قسمت لوگوی شرکت کلیک کنید.

۱۱۶. در پنجره باز شده بر روی برای انتخاب عکس کلیک کنید کلیک کرده و وارد کامپیوتر خود شده و لوگوی شرکت یا کسب و کارتان را انتخاب نموده و Open کنید. نهایتا بر روی انتخاب کلیک کنید. از این پس لوگوی شرکت یا کسب و کار شما در صورتحساب های صادره بارگزاری و چاپ می گردد.

 نحوه صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق سایت کیسان با توضیح کامل همراه با تصویر

نحوه ورود به سایت و وارد کردن شناسه حافظه مالیاتی

۱) وارد سایت شرکت داده پردازی کیسان به آدرس https://keysundp.ir/ شوید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۲) نام کاربری و کلمه عبور سامانه ثبت نام کداقتصادی خود را وارد نمایید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۳) وارد پروفایل خود در سایت کیسان شوید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
۴) پس از ورود نسبت به درج فیلدهای خالی ستاره دار اقدام نمایید.
آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۵) شماره همراه و ایمیل به همراه شناسه یکتای حافظه مالیاتی خود را که از کارپوشه مودیان دریافت نموده اید و مربوطه به شرکت معتمد نوع ۱ داده پردازی کیسان است را وارد نمایید.

 نحوه صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق سایت کیسان با توضیح کامل همراه با تصویر

نحوه ورود به سایت و وارد کردن شناسه حافظه مالیاتی

۱) وارد سایت شرکت داده پردازی کیسان به آدرس https://keysundp.ir/ شوید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۲) نام کاربری و کلمه عبور سامانه ثبت نام کداقتصادی خود را وارد نمایید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۳) وارد پروفایل خود در سایت کیسان شوید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۴) پس از ورود نسبت به درج فیلدهای خالی ستاره دار اقدام نمایید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۵) شماره همراه و ایمیل به همراه شناسه یکتای حافظه مالیاتی خود را که از کارپوشه مودیان دریافت نموده اید و مربوطه به شرکت معتمد نوع ۱ داده پردازی کیسان است را وارد نمایید.

وارد کردن فایل اکسل کالا و خدمات مختص خود در سایت کیسان

۶) یکی از مهمترین بخش های سایت وارد کردن فایل اکسل کالا و خدمات است. بر روی سرویس ها کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۷) بر روی کالا/خدمات کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۸) بر روی ورود دسته ای کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۹) شما در اینجا نیاز به یک فایل اکسل دارید که آن فایل را در این قسمت بارگزاری نمایید. قرار است در این فایل اکسل کلیه کالاها و خدماتی که ارائه می کنید به شکل و ترتیبی که سایت کیسان می خواهد وجود داشته باشد. برای راحتی کار شما این فایل اکسل توسط گروه مشاوران مالیاتی NajiTax ناجی تَکس تهیه و در اختیار شما قرار خواهد گرفت. نحوه دریافت فایل و کار با آن را در ادامه توضیح خواهیم داد.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۱۰) بر روی لینک زیر کلیک کرده و دو فایل اکسل که یکی اصل و دیگری کپی از همان فایل است را دانلود نمایید. توجه کنید که هر دو فایل دقیقاً مانند یکدیگر است و دلیل دو فایل بودن فقط به دلیل این است که شما بر روی فایل کپی تغییراتی متناسب با نوع کالاها و خدماتی که استفاده می کنید خواهید داشت و فایل کپی تغییر خواهد کرد؛ بنابراین فایل اصلی را همیشه خواهید داشت تا هر زمان به آن نیاز داشتید در دسترس شما قرار گیرد.

۱۱) فایل را در پوشه مربوطه پیدا نمایید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۱۲) فایل را به جای مناسبی از کامپیوتر خود منتقل نموده و سپس کلیک راست نموده و گزینه Extract Here را انتخاب نمایید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۱۳) دو فایل اکسل را خواهید داشت.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۱۴) بر روی فایل کپی دابل کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۱۵) پس از باز شدن فایل اکسل بر روی لیست کشویی از عنوان کالا/خدمات کلیک نمایید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۱۶) در این مرحله باید تک تک کالاها و خدمات مورد نیاز خود را انتخاب نموده و به رنگ زرد درآورید. برای راحت تر دیدن لیست باز شده موس را به قسمت مشخص شده برده و کلیک چپ موس را نگه داشته به سمت راست ببرید تا جدول مربوطه به اندازه دلخواه شما بزرگ شود.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۱۷) از قسمت Search برای نمونه پنیر لبنیات را نوشته ایم، شما می توانید کالا یا خدمت خود را تایپ کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۱۸) بر روی مربع کنار Select All Search Results کلیک کرده تا تیک کلیه انتخاب ها برداشته شود. سپس هر یک از کالاها یا خدماتی که مرتبط با فعالیت شماست را انتخاب نموده و سپس بر روی OK کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۱۹) بر روی رنگ (Fill Color) کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۲۰) سلولی که عنوان کالا/خدمات مورد نظر شما انتخاب شده را رنگی کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۲۱) این فرایند را برای کلیه کالاها و خدمات خود تکرار کرده و همه آنها را به رنگ زرد درآورید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۲۲) ستون عنوان کالا/خدمات را از حالت فیلتر شده خارج کنید تا کلیه کالاها و خدمات مشاهده گردند.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۲۳) به ترتیب برای ستون عنوان کالا/خدمات ابتدا کشویی بازشونده و سپس Sort by Color  و بعد از آن رنگ زرد را انتخاب کنید تا کلیه ردیف هایی که سلول عنوان کالا و خدمات خود را به رنگ زرد درآورده اید در بالای صفحه قرار گیرد. بر روی OK کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۲۴) مشاهده می کنید که کلیه سلول های کالاها و خدمات شما که به رنگ زرد درآورده اید، در بالای صفحه به نمایش درآمده است.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۲۵) باتوجه به عدم نیاز به سایر کالاها و خدمات کلیه سلول های مربوطه را انتخاب و پاک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۲۶) پس از انتخاب کلیه سلول ها بر روی Clear و سپس ClearAll کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۲۷) شناسه کالا/خدمات داخلی مربوط به کسب و کارشماست و شما هر عددی می توانید برای کالاها و خدمات داخلی خود در نظر بگیرید، فقط توجه داشته باشید که عدد مذکور نمی تواند بیش از یک بار استفاده شود.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۲۸) شناسه کالا/خدمات داخلی خود را تغییر دهید. برای نمونه ما از عدد ۱۲۰۰ شروع کردیم شما می توانید با سلیقه خود به کالاها و خدمات داخلی تان، شناسه تخصیص دهید. توجه داشته باشید که شناسه عمومی کالا/خدمات را نباید تغییر دهید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۲۹) بر روی دکمه Save کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۳۰) بعد از انجام فرایند فوق دوباره به سامانه برگشته و برروی سرویس ها و سپس کالا/خدمات کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۳۱) بر روی ورود دسته ای کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۳۲) بر روی فایل خود را اینجا بکشید کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۳۳) فایل اکسل کپی تهیه شده که برای کالاها و خدمات خود آماده کرده اید (همان که کالاها و خدمات خود را به رنگ زرد درآوردید و مابقی را پاک کردید) را از محل مربوطه در کامپیوتر خود پیدا کرده و پس از انتخاب بر روی Open کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۳۴) پس از چنددقیقه فایل اکسل کالا و خدمات شما بارگزاری می شود.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۳۵) برای دیدن اطلاعات کلیه کالاها و خدماتی که تاکنون وارد نموده اید می توانید بر روی سرویس ها و سپس کالا/خدمات کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۳۶) لیست سرویس کالاها به صورت جدولی قابل مشاهده خواهد بود.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان

صدور صورتحساب الکترونیکی

۳۷) حالا برای صدور صورتحساب الکترونیکی آماده شده اید. بر روی مدیریت صورتحساب ها و سپس صورتحساب کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۳۸) ما در این آموزش ثبت صورتحساب با الگوی فروش (همراه با اطلاعات خریدار) را که مهمترین و جامع ترین الگو است آموزش می دهیم، بقیه انواع الگوی صورتحساب ها تفاوت چندانی با این الگو ندارند. درصورتی که کسب و کار شما الگوهای دیگری را دارد می توانید از الگوی مربوط به خود استفاده نمایید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۳۹) برای ثبت صورتحساب همراه با اطلاعات خریدار به موارد ذیل نیاز دارید:

   ۱. نوع خریدار (حقیقی، حقوقی، مشارکت مدنی، اتباع غیرایرانی)

   ۲. کدملی خریدار (توضیح اینکه اگر خریدار شما در سامانه های مالیاتی ثبت نام داشته باشد خریدار مالیاتی است و فقط کدملی نیاز است و درغیر اینصورت خریدار غیرمالیاتی و حداقل کدملی، نام و نام خانوادگی ایشان مورد نیاز است.)

   ۳.شماره و تاریخ صورتحساب مربوط به سیستم حسابداری شماست و ارتباطی به این سامانه ندارد. شما اگر سیستم حسابداری دارید می توانید از شماره و تاریخ مندرج در آن استفاده نمایید و چنانچه فاکتور دستی موقتی صادر کرده اید همان شماره و تاریخ را وارد نمایید. در هر حال این شما هستید که این شماره و تاریخ را به هر روشی که مایلید وارد     می نمایید.

   ۴. روش تسویه (می تواند نقدی، نسیه و یا نقدی/نسیه باشد. با انتخاب گزینه نقدی، نسیه غیرفعال می شود و انتخاب گزینه کل صورتحساب نسیه محسوب می گردد. درصورتی که گزینه نقدی/نسیه را وارد نمایید وارد کردن مبلغ نسیه الزامی است.)

   ۵. افزودن کالا/خدمات (پس از انتخاب دکمه مربوطه، شما وارد صفحه خاصی می شوید که در این صفحه، مشخصات کامل کالا و خدمات را که فروخته اید با کمک اکسلی که قبلاً در این سامانه بارگزاری کرده اید وارد می کنید. توجه داشته باشید با زدن هر بار این دکمه (افزودن کالا/خدمات) یک ردیف به صورتحساب شما اضافه می شود و شما می           توانید کالا یا خدمت دیگری را اضافه نمایید.)

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۴۰) بر روی گزینه + در قسمت خریدار مالیاتی/غیرمالیاتی کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۴۱) در جدول مربوطه بر روی برای استعلام مودی جدید یا افزودن غیرمودی در این قسمت کلیک نمایید را انتخاب نمایید

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۴۲) کدملی شخص به همراه کدامنیتی را وارد نموده بر روی استعلام کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۴۳) چنانچه کدملی وارد شده در نظام مالیاتی دارای ثبت نام باشد مشخصات کامل شخص به نمایش درمی آید. بر روی انتخاب کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۴۴) چنانچه شخص درنظام مالیاتی ثبت نام نداشته باشد به عنوان خریدار غیرمالیاتی الزاماً نام و نام خانوادگی ایشان را وارد کرده و سپس بر روی دکمه افزودن کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۴۵) اشخاصی که کدملی آنها را در سیستم ثبت می کنید به لیست خریداران شما اضافه شده و دیگر نیازی به اضافه کردن مجدد آنها ندارید. فقط زمانی که خریدی از شما داشته باشند می توانید با وارد کردن هرآیتم از قبیل شماره ملی، نام، نام خانوادگی و … از دکمه جستجو استفاده کرده و خریدار مدنظرتان را پیدا کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۴۶) بعد از وارد کردن خریدار شماره و تاریخ صورتحساب و روش تسویه که اجباری هستند را وارد نمایید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۴۷) بر روی دکمه افزودن کالا/خدمات کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۴۸) گزینه های ستاره دار را کامل نمایید. مهمترین قسمت در اینجا همان کالا/خدمات است که با فشردن + وارد جدول مربوطه می شوید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۴۹) نوع کالا/خدمات را انتخاب کنید و سپس بر روی + کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۵۰) شما قبلاً با فایل اکسلی که معرفی شد کالاها و خدمات خود را وارد نموده اید، در این مرحله فقط باید با شناسه عمومی کالا/خدمات و یا عنوان نسبت به جستجوی کالا/خدمات خود اقدام نمایید. پس از وارد کردن شناسه یا عنوان بر روی جستجو کلیک کرده و سپس ردیف مورد نظر را انتخاب نمایید تا کالا یا خدمت مورد نظر در جدول کالا/خدمات قرار گیرد.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۵۱) جدول اصلی کالا/خدمات را کامل کنید و تعداد/مقدار، واحد اندازه گیری و سنجش را وارد کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۵۲) اطلاعات تکمیلی جدول از قبیل تخفیف و نرخ مالیات ارزش افزوده را وارد کرده و بر روی افزودن کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۵۳) برای واردکردن کالا یا خدمت جدید بر روی افزودن کالا/خدمات کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۵۴) کالا یا خدمت جدید را به مانند کالای قبل وارد نموده و سپس بر روی افزودن کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۵۵) پس از اتمام این فرایند بر روی ثبت در پایین صفحه کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

ویرایش، تایید، حذف و چاپ صورتحساب اولیه

۵۶) بعد از ثبت صورتحساب، ردیفی در قسمت صورتحساب ها اضافه می شود. شما می توانید صورتحساب تولید شده را ویرایش، تایید، حذف و یا چاپ نمایید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۵۷) بر روی ویرایش کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۵۸) کدملی خریدار و شناسه کالا/خدمات قابلیت تغییر ندارند چنانچه قصد تغییر هریک از موارد مذکور را داشته باشید از گزینه حذف صورتحساب استفاده نمایید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۵۹) برای چاپ یا جزئیات برروی گزینه سه نقطه کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۶۰) بر روی جزئیات کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۶۱) مشاهده می کنید که باوجوداینکه صورتحساب هنوز تایید نهایی نشده است ولی برای این صورتحساب شماره منحصر به فرد مالیاتی صادر گردیده است.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۶۲) بر روی سه نقطه کلیک کرده و سپس بر روی چاپ کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۶۳) صورتحساب شما قابل مشاهده است ولی به دلیل اینکه هنوز تایید نهایی نشده، به عنوان غیرقابل استناد درنظر گرفته می شود. این صورتحساب دارای

۱. شماره منحصر به فرد مالیاتی ۲. سریال صورتحساب داخلی حافظه مالیاتی ۳. شماره منحصر به فرد مالیاتی صورتحساب مرجع   ۴. تاریخ و زمان ایجاد صورتحساب الکترونیکی  ۵. تاریخ و زمان صدور صورتحساب الکترونیکی (زمانی که دستی وارد می کنیم.)   ۶. شماره صورتحساب (شماره ای که به صورتی دستی وارد می کنیم.)   ۷. مشخصات کامل فروشنده   ۸. مشخصات کامل خریدار   ۹. مشخصات کالا/خدمت مورد معامله  ۱۰. روش تسویه

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

تایید نهایی صورتحساب و تغییر وضعیت به دریافت کدرهگیری

۶۴) درصورتی که صورتحساب مشکلی ندارد آن را تایید نمایید. بر روی تیک تایید کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۶۵) درصفحه مربوطه در پایین صفحه بر روی تایید کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۶۶) پس از تایید صورتحساب، ردیف مربوطه از صفحه صورتحساب های تایید نشده حذف می گردد.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۶۷) از منوی سمت راست بر روی مدیریت صورت حساب ها و سپس بر روی صورتحساب کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۶۸) مشاهده می کنید که در لیست صورتحساب ها پس از تایید نهایی، صورتحساب در وضعیت درصف انتظار ارسال به مالیات قرار دارد. پس از چنددقیقه تا چند ساعت وضعیت به دریافت کدرهگیری تغییر می یابد.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۶۹) در صورت تمایل به مشاهده شماره منحصر به فرد مالیاتی و شماره منحصر به فرد مالیاتی صورتحساب مرجع می توانید بر روی گزینه سه نقطه در سمت چپ کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۷۰) برای مشاهده اطلاعات صورتحساب می توانید بر روی گزینه مربوطه کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۷۱) اکنون می توانید اطلاعات صورتحساب را به طور کامل مشاهده نمایید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۷۲) برای چاپ صورتحساب می توانید از گزینه چاپ استفاده نمایید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۷۳) تا زمانی که وضعیت این صورت به دریافت کدرهگیری تغییر نکرده است، صورتحساب غیرقابل استناد است. برای دانلود صورتحساب بر روی دانلود کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

اصلاح، برگشت از فروش، ابطال و چاپ صورتحساب دارای وضعیت دریافت کدرهگیری

۷۴) پس از دریافت کدرهگیری برای این صورتحساب امکان اصلاح ۲. برگشت از فروش ۳. ابطال ۴. چاپ صورتحساب وجود دارد.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۷۵) درصورتی که بر روی اصلاح صورتحساب کلیک کنید فقط می توانید نوع انجام معامله، شماره صورتحساب و تاریخ صورتحساب و مشخصات کالا و خدمات به غیر از شناسه کالا و خدمات را تغییر دهید. توجه داشته باشید که کدیا شناسه ملی و یا کداقتصادی و همچنین شناسه کالا یا خدمات قابل اصلاح نیستند و درصورت لزوم نسبت به ابطال صورتحساب و صدور مجدد آن اقدام نمایید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۷۶) در صورتی که قسمتی از کالای شما برگشت داده شده است می توانید از گزینه برگشت از فروش استفاده نمایید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۷۷) در صفحه مربوط به برگشت از فروش تاریخ صورتحساب و توضیحات برگشت از فروش الزامی است. در ضمن می توانید هر ردیف از کالا یا خدمت را انتخاب نموده و نسبت به ویرایش آن قسمت بدون تغییر در شناسه کالا یا خدمت اقدام نمایید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۷۸) در جدول کالا یا خدمت فقط می توانید تعداد/مقدار جدید کالا یا خدمت و تخفیف را تغییر دهید. پس از تغییر بر روی ویرایش کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۷۹) بر روی برگشت از فروش کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۸۰) در صورت ضرورت می توانید از گزینه ابطال صورتحساب استفاده نمایید. بر روی علامت ابطال کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۸۱) تاریخ صورتحساب و توضیحات ابطال الزامی است. در صورت تمایل بر روی ابطال کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

ورود به کارپوشه برای اطمینان از ارسال اطلاعات صورتحساب فروش به سامانه مودیان

۸۲) قبل از اینکه از طریق کارپوشه خریدار وارد شویم برای مشاهده صورتحساب فروشی که از طریق شرکت معتمد کیسان ارسال نموده اید و وضعیت آن به دریافت کدرهگیری تغییر نموده است، وارد سامانه مای تکس می شود. نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۸۳) رمز پیامک شده را وارد کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۸۴) گزینه ورود به کارپوشه را کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۸۵) پرونده مورد نظر را انتخاب کرده و ورود به پرونده را کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۸۶) از بخش مدیریت صورتحساب، ابتدا صورتحساب های فروش و سپس فروش داخلی را کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۸۷) برای مشاهده جزئیات صورتحسابی که ارسال نموده اید می توانید در ردیف مربوط به صورتحساب، بر روی گزینه جزئیات کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۸۸) جزئیات صورتحساب را مشاهده نمایید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۸۹) در صورت نیاز می توانید گزارش اکسل صورتحساب های صادره را دریافت نمایید. بر روی آیکن اکسل کلیک کنید تا خروجی اکسل را دریافت نمایید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۹۰) در صورتی که شما فرایند صدور و ارسال را تکمیل کرده باشید و وضعیت شما به دریافت کدرهگیری تغییر کرده باشد، چنانچه نسبت به ابطال صورتحساب اقدام ننموده اید، خریدار شما ۳۰ روز فرصت خواهد داشت وارد کارپوشه خود در سامانه مودیان شده و صورتحساب ارسالی شما را تایید یا رد کند. در صورت عدم تایید صورتحساب توسط خریدار ظرف مهلت ۳۰ روز تعیین شده، این صورتحساب تاییدشده محسوب می گردد.

ورود خریدار به سامانه مای تکس و کارپوشه مودیان برای تایید یا رد صورتحساب ارسالی فروشنده

۹۱) خریدار وارد سامانه مای تکس می شود. نام کاربری و کلمه عبور را وارد کرده و ورود به پنل کاربری را کلیک می کند.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۹۲) خریدار رمز پیامک شده را وارد کرده و ورود به سامانه را کلیک می کند.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۹۳) گزینه ورود به کارپوشه را کلیک می کند.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۹۴) پرونده مورد نظر را انتخاب کرده و ورود به پرونده را کلیک می کند.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۹۵) خریدار بر روی مدیریت صورتحساب و سپس صورتحساب های خرید کلیک می کند.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۹۶) خریدار صورتحساب مربوطه را انتخاب کرده گزینه تایید صورتحساب یا رد صورتحساب را کلیک می کند. چنانچه در بازه ۳۰ روزه از تاریخ ثبت صورتحساب در سامانه نسبت به تایید آن اقدام نکند، صورتحساب تایید خواهد شد. در صورت تایید صورتحساب، این صورتحساب و ارزش افزوده پرداختی به عنوان خرید و اعتبار خریدار لحاظ خواهد شد.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۹۷) چنانچه خریدار بخواهد صورتحساب را رد کند پس از انتخاب صورتحساب، گزینه ردصورتحساب را انتخاب می نماید. درصورت اخیر جدولی باز شده که باید الزاماً یکی از موارد مغایرت تیک زده شود. در صورت ضرورت می تواند پس از اینکه یکی از مغایرت ها تیک زده شد، نسبت به توضیحات عدم پذیرش صورتحساب اقدام نماید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۹۸) پس از فعال کردن یکی از گزینه ها و نوشتن توضیحات (در صورت ضرورت) بر روی بله کلیک می کند.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۹۹) برای اینکه خریدار ببیند فرایند را به درستی انجام داده است یا خیر از قسمت مدیریت صورتحساب بر روی صورتحساب های خرید کلیک کرده و ردیف مربوطه را مشاهده می نماید. وضعیت صورتحساب مربوطه باید ردشده باشد.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

ورود فروشنده به سایت کیسان برای ابطال صورتحسابی که دارای کدرهگیری می باشد

۱۰۰) بعد از اینکه صورتحساب خرید توسط خریدار رد شد، فروشنده هم می تواند وضعیت همان صورتحساب را در کارپوشه خود به عنوان ردشد مشاهده نماید. صورتحسابی که به این شکل توسط خریدار رد می شود، فروشنده تا زمانی که در سامانه شرکت کیسان ابطال نکند به عنوان فروش ایشان در نظر گرفته شده و ارزش افزوده آن هم در نظرگرفته خواهد شد؛ بنابراین فروشنده می بایست نسبت به ابطال صورتحساب اقدام نماید.

بر روی مدیریت صورتحساب ها و بعد گزینه صورتحساب کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۱۰۱) ردیف صورتحساب مربوطه را پیدا کرده و بر روی دکمه ابطال کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۱۰۲) در صفحه باز شده و در قسمت پایین صفحه بر روی ابطال کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
تایید، حذف، نمایش جزئیات و چاپ صورتحساب ابطالی تایید نشده

۱۰۳) بعد از اینکه گزینه ابطال را کلیک کردید، وارد صفحه لیست صورتحساب ها شده و مشاهده می کنید که برای این صورتحساب دو ردیف ایجاد شده یکی باوضعیت مرجع صورتحساب  ابطال و یکی با وضعیت ثبت اولیه. در ردیف با وضعیت ثبت اولیه در قسمت عملیات ۴ وضعیت وجود دارد. ۱. تاییدصورتحساب حذف صورتحساب ۳. نمایش جزئیات صورتحساب  ۴. چاپ صورتحساب ابطالی

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۱۰۴) برای چاپ صورتحساب ابطالی که هنوز به دلیل عدم تایید نهایی قابلیت استناد ندارد، بر روی گزینه سه نقطه در ردیف مربوطه کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۱۰۵) بر روی گزینه چاپ کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۱۰۶) در صفحه جدید که امکان دانلود صورتحساب ابطالی وجود دارد، موارد ذیل وجود دارد: ۱. شماره منحصر به فرد مالیاتی   ۲. شماره منحصر به فرد مالیاتی صورتحساب مرجع   ۳. سریال صورتحساب داخلی حافظه مالیاتی   ۴. تاریخ و زمان ایجاد صورتحساب الکترونیکی     ۵. تاریخ و زمان صدور صورتحساب الکترونیکی (که خود شما در سامانه درج کرده اید.)    ۶. شماره صورتحساب (که خود شما در سامانه ثبت نموده اید.)   ۷. مشخصات کامل فروشنده    ۸. مشخصات کامل خریدار      ۹. مشخصات کالا/خدمت مورد معامله    ۱۰. نحوه تسویه

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۱۰۷) برای نمایش جزئیات صورتحساب ابطالی بر روی ردیف با وضعیت ثبت اولیه در قسمت عملیات بر روی گزینه نمایش جزئیات کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۱۰۸) در صفحه نمایش جزئیات صورتحساب، اطلاعات کامل صورتحساب ابطالی را مشاهده می کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۱۰۹) در صورتی که بخواهید صورتحساب ابطالی خود را حذف کنید، بر روی گزینه حذف صورتحساب در ردیف ثبت اولیه در قسمت عملیات کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۱۱۰) برای حذف صورتحساب ابطالی در پایین صفحه بر روی دکمه حذف کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۱۱۱) در صورتی که می خواهید شماره منحصر به فرد مالیاتی، شماره منحصر به فرد مالیاتی صورتحساب مرجع، نوع انجام معامله و شماره صورتحساب را مشاهده کنید بر روی گزینه سه نقطه در ردیف مربوطه کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۱۱۲) در صورتی که می خواهید صورتحساب ابطالی را تایید نهایی کنید، بر روی گزینه تاییدصورتحساب در ردیف با وضعیت ثبت اولیه کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۱۱۳) در صفحه تایید صورتحساب ابطالی بر روی گزینه تایید در پایین صفحه کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان

تایید نهایی صورتحساب ابطالی و فعال شدن گزینه های لغوتایید، جزئیات و چاپ

۱۱۴) پس از تایید نهای صورتحساب ابطالی، وضعیت صورتحساب از ثبت اولیه به تایید صورتحساب توسط فروشنده تغییر می یابد. در این حالت گزینه های ذیل فعال می شود: ۱. لغو تایید   ۲. جزئیات   ۳. چاپ

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان

 

نحوه ثبت لوگوی شرکت یا کسب و کار در در صورتحساب

۱۱۵) از سمت راست آدمک را کلیک کرده تا وارد پروفایل خود شوید. سپس بر روی علامت مداد در قسمت لوگوی شرکت کلیک کنید.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان
 

۱۱۶) در پنجره باز شده بر روی برای انتخاب عکس کلیک کنید کلیک کرده و وارد کامپیوتر خود شده و لوگوی شرکت یا کسب و کارتان را انتخاب نموده و Open کنید. نهایتا بر روی انتخاب کلیک کنید. از این پس لوگوی شرکت یا کسب و کار شما در صورتحساب های صادره بارگزاری و چاپ می گردد.

آموزش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد داده پردازی کیسان

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.